محافظ سر کودک
هر آنچه باید برای خرید محافظ سر کودک بدانید

یکی از انواع وسایل کاربردی که برای تامین ایمنی نوزاد و کودک مورد استفاده قرارمیگیرد، محافظ سر کودک است. شما می توانید از این محافظ در مکان های پرخطری که احتمال آسیب جدی به فرزندتان وجوددارد، استفاده کنید. دقت داشته باشید برای سیسمونی کودک شما آیتم های بسیارزیادی را خریداری می کنید که عملا چند نمونه از آنها خیلی به کارتان نمی آید. اما محافظ سر کودک یکی از مواردی است که به صورت مستقیم روی ایمنی نوزاد تاثیر می گذارد به همین دلیل نیز خرید آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. درادامه بیشتر درباره این محصول صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

محافظ سر کودک چیست و چه کاربردی دارد؟

محافظ سر کودک یا ضربه گیر ازجمله وسایل ضروری برای کودک شماست که حتما باید آن را در لیست خریدتان داشته باشید. کودک شما از سن شش ماهگی می نشیند و سپس آرام آرام شروع به حرکت می کند. البته که در این زمان مهارت های خود را تقویت می کند و تعادل چندانی روی حرکات خود ندارد به همین دلیل نیز لازم است از محافظ سر کودک برای تامین امنیت وی استفاده کنید.

اهمیت استفاده از محافظ سر کودک

پشت سر کودک ناحیه بسیارحساسی است و بدن نوزاد نیز خیلی روی این بخش محافظت چندانی ندارد. به همین دلیل نیز در برخی از موقعیت ها احتمال آسیب به سر نوزاد وجوددارد. جمجمه نوزاد به صورت کامل تشکیل نشده پس آسیب پذیر است و باید به خوبی از آن مراقبت شود. استفاده از محافظ سر کودک می تواند از بروز خطرات احتمالی در این حوزه جلوگیری کند.

البته کودک پس از اینکه می خواهد اولین قدم های خود را بردارد، تعادل خوبی نخواهدداشت. پس برای اینکه در فرایند یادگیری راه رفتن به مشکل نخورد، بهتراست از انواع محافظ سر کودک استفاده شود. اگر می خواهید امنیت فرزند خود را با حداقل هزینه تامین کنید، خرید ضربه گیر بهترین انتخاب برای شما خواهدبود.

ضربه گیر با برندهای متفاوتی به بازارعرضه می شود که برای حفظ امنیت بیشتر فرزندتان بهتراست بهترین این برندها را انتخاب کنید. قیمت ضربه گیرهای موجود در بازار متفاوت است با این وجود شما می توانید نمونه ای را متناسب با هزینه هایتان انتخابی داشته باشید.

راهنمای خرید محافظ سر کودک

اگر تابه حال تجربه ای از خرید محافظ سر کودک ندارید، بهتراست بدانید که باید برای داشتن یک انتخاب درست مواردی را بری خرید این محصول درنظرداشته باشید. مسلما که می توانید برهمین اساس یک محصول مناسب را برای حفظ امنیت کودک در برابر ضربات احتمالی داشته باشید.

وجود ضربه گیر مناسب

هدف از خرید محافظ سر، جلوگیری از ورود ضربات سنگین به سر نوزاد است. به همین دلیل نیز برای خرید محافظ سر کودک لازم است به ضربه گیر به کاررفته در آن توجه شود. دقت کنید باید سر نوزاد با یک پد نرم و باکیفیت محافظت شود تا بتواند ضربات احتمالی را خنثی کند. متریال به کاررفته در این ضربه گیر باید بدون BAP باشد و البته براساس فیزیولوژیک بدن کودک طراحی شده باشد.

طراحی این ضربه گیر به صورتی است که به پشت سر نوزاد وصل شده و البته بند آن از قسمت جلویی بسته می شود. البته باید به خوبی توجه کنید تا اتصال این بندها کودک شما را اذیت نکند.  به صورت کلی می توان گفت این محافظ سر شبیه به یک کوله پشتی است که می تواند به خوبی از پشت کودک محافظت کند.

محافظ سر کودک

میزان نرمی و یا سفتی مناسب

برای خرید محافظ سر کودک باید درنظربگیرید که بیش ازاندازه نرم و یا سفت نباشد. محافظ های خیلی نرم و یا خیلی سفت نقش محافظتی چندانی را برای فرزند شما نخواهدداشت. میزان نرمی قابل توجه این محصول می تواند به خوبی از سرتان محافظت کند.

وزن کم

دقت داشته باشید همانطور که در بخش قبلی بیان کردیم قراراست شما این محافظ را شبیه به یک کوله پشتی در پشت کودک قراردهید. به همین دلیل نیز باید به دنبال گزینه هایی باشید که کمترین وزن را دارند تا کودک برای حمل کردن آنها به مشکل نخورد. هرگونه وزن اضافی روش پشت کودک می تواند مشکلات جدی را برای وی به وجودآورد.

 

ضد حساسیت

دقت داشته باشید پوست نوزاد بسیارحساس است به همین دلیل نیز هرآیتمی که در جهت رشد وی انتخاب می شود باید فاقد موادحساسیت زا باشد. برای خرید محافظ سر کودک نیز باید به دنبال گزینه هایی باشید که فاقد موادحساسیت زا باشد.

محافظ سر کودک

قابلیت شستشو

کودک دائما بازی می کند به همین دلیل نیز احتمال کثیف شدن محافظ سر کودک بالاست. پس بهتراست به دنبال خرید محافظ سرکودک باشید که بتوانید در صورت کثیف شدن به راحتی آن را بشویید. البته در صورت شستشو نیز نباید مشکلی در ظاهر این محافظ نیز ایجاد نشود.

انتخاب شکل ظاهری مناسب

برای اینکه کودک شما بتواند راحت تر از این محافظ استفاده کند و البته برای استفاده از آن ذوق داشته باشد به همین دلیل نیز بهتراست به دنبال خرید یک محافظ با طراحی عروسکی زیبا باشید. دقت داشته باشید طراحی ظاهری این محافظ متنوع است به همین دلیل نیز شما می توانید به راحتی یک محافظ زیبا را برای فرزندتان خریداری کنید.

قابلیت تنظیم سایز

برای خرید محافظ سر کودک لازم است نمونه ای را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی سایز آن را تنظیم کنید. دقت داشته باشید اگر سایز این محافظ نامناسب باشد،  ممکن است برای کودک درست و پاگیر بوده و به وی آسیب خواهدزد. در صورتی که این محافظ سر قابلیت تنظیم سایز داشته باشد، شما می توانید به راحتی آن را براساس سایز فرزندتان تنظیم کنید.

قابلیت تنفس

برای خرید محافظ سرکودک به دنبال انتخاب گزینه هایی باشید که قابلیت تنفس و عبور هوا را داشته باشند. بدین ترتیب هوا می تواند از داخل این محافظ عبور کرده و از گرم شدن کودک در حین استفاده از آن جلوگیری می کند.

با رعایت تمامی مواردی که در این بخش بیان شد، شما می توانید یک محافظ مناسب را برای فرزندتان خریداری کنید. با درنظرگرفتن این موارد می توانید بهترین انتخاب را برای فرزندتان داشته باشید. اگر به دنبال این هستید که اجزای سیسمونی کودک را به صورت کامل خریداری کنید، می توانید از طریق سایت ما اقدام کنید. نینی بابا همواره سعی داشته تا سیسمونی کودک را با اجزای کامل آن در اختیار شما قراردهد. پس شما می توانید هر آنچه که برای اتاق کودکتان نیاز دارید را حتی به صورت اقساطی از سایت ما خریداری کنید.