با ابزار ایمنی کودک آشنا شوید

ایمنی کودک از گذشته تاکنون مهم ترین دغدغه والدین بوده است به همین دلیل نیز شما باید تمامی وسایل و ابزارهایی که در این جهت به کودک کمک می کند را خریداری کنید. استفاده از برخی ابزار ایمنی کودک می تواند از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کرده و محیطی امن را برای رشد کودک ایجادکند. وسایل ایمنی کودک تنوع بسیارزیادی دارند به همین دلیل نیز شما می توانید بسته به نیاز کودک و محیطی که در آن رشد می کند، هریک را خریداری کنید. درادامه سعی می کنیم اطلاعات بیشتری را درباره ابزار ایمنی کودک به شما ارائه کنیم. همراه ما باشید.

معرفی ابزار ایمنی کودک

مسلما شما به عنوان والدین کودک نمی توانید ثانیه به ثانیه مراقبت حرکات وی باشید. به همین دلیل نیز می توانید با خرید ابزار ایمنی کودک می توانید به تامین امنیت وی کمک کنید. درادامه به معرفی این ابزار می پردازیم:

محافظ پریز

یکی از خطرات جدی که برای کودک وجوددارد، پریزهای برق موجود در اتاق است. پس شما می توانید با استفاده از محافظ های ساده از بروز خطرات احتمالی برای کودک جلوگیری کنید. روکش هایی که برای پوشاندن این پریزها وجوددارند، متنوع است و شما می توانید بسته به سلیقه خود هریک از انواع آن را خریداری کنید. البته باید بدانید نیازی نیست هزینه چندانی را نیز برای خرید این محافظ بگذارید زیرا قیمت آن مناسب است.

محافظ تخت

اگر کودک شما روی تخت می خوابد و البته تخت وی نرده ای هم ندارد، بهتراست برای ایمنی بیشتر کودک از ابزار ایمنی اتاق کودک استفاده کنید. این محافظ تخت از ابزار ایمنی اتاق کودک به حساب می آیند که می تواند روی تخت والدین نیز نصب شده و از افتادن کودک جلوگیری کند. از ویژگی های خوب این محافظ آن است که به راحتی قابل حمل است و بعدها نیز با بزرگترشدن کودک می توانید به راحتی آن را بردارید.

تصفیه کننده هوا

امروزه هوای برخی از شهرهای کشور برای تنفس کودک آلوده است به همین دلیل نیز نیاز است با خرید تصفیه کننده هوا، هوایی سالم و پاکیزه را برای فرزندتان فراهم سازید. البته دقت داشته باشید برای خرید تصفیه کننده هوا لازم است نمونه ای را با فیلترهای کاربردی و مناسب خریداری کنید. بدین ترتیب می توانید هوایی سالم و پاکیزه را برای رشد فرزندتان فراهم کنید. اهمیت هوای تازه و سالم را در رشد نوزاد از یادنبرید و حتما این ابزار ایمنی اتاق کودک را خریداری کنید.

زانوبند

یکی دیگر از ابزار ایمنی کودک، زانوبند است. دقت داشته باشید کودک در ابتدای راه رفتن تعادل کافی ندارد به همین دلیل نیز امکان زمین خوردن وی زیاد است. به همین دلیل نیز لازم است زانوبند باکیفیت را برای فرزندتان خریداری کنید تا بتوانید سلامت وی را تامین کنید. قیمت این محصول مناسب است در عین حال در تامین سلامتی کودک موثر است.

آلارم هشدار مونوکسید کربن

اگر در اتاق کودک شما شعله ای وجوددارد، بهتراست یک آلارم هشدار مونوکسیدکربن را خریداری کنید.  دقت داشته باشید گاز مونوکسید کربن با وجود اینکه سمی است، بویی ندارد و دیده نمی شود. همین نیز سبب می شود تا به یک آلارم برای اتاق وی نیاز داشته باشید. البته که باید تهویه اتاق کودک را نیز به خوبی بررسی کنید تا گرفتگی نداشته باشد.

قفل های چندکاره

کودک بسیارکنجکاو است به همین دلیل نیز ممکن است به هرجایی دست بزند یا به عنوان مثال در کابینت و یا کشوها را بازکند. به همین دلیل نیز می تواند در این هنگام آسیب های جدی متوجه وی شود. به همین دلیل نیز شما می توانید از قفل های چندکاره کمک بگیرید. این قفل ها می تواند روی دستگیره کشو و یا کابینت نصب شود. پس سبب خواهدشد تا دسترسی کودک به مکان های خطرناک به حداقل برسد. با این راهکار ساده شما می توانید از بروز خطرات احتمالی برای کودک جلوگیری کنید.

محافظ سر کودک

یکی دیگر از ابزار ایمنی کودک که می تواند از بروز آسیب به وی جلوگیری کند، محافظ سر کودک است. دقت داشته باشید در بدو راه رفتن کودک او تعادل خوبی ندارد، پس احتمال زمین خوردن وی وجوددارد. این محافظ شبیه به یک بالشت است که به راحتی پشت کودک نصب شده و تنظیم می شود. بدین ترتیب از خطرات احتمالی در هنگام افتادن کودک جلوگیری می کند. دقت داشته باشید شما می توانید از این محافظ تا سن یک سال و نیم برای کودک استفاده کنید.

گارد محافظتی اجاق گاز

از دیگر ابزار ایمنی کودک می توان به گارد محافظتی اجاق گاز اشاره کرد. این گارد محافظتی به شما کمک می کند تا دسترسی را به وسایل روی گاز نداشته باشد. این گاردها دارای مدل های متنوعی است که شما می توانید بسته به سلیقه خود هریک از آنها را انتخاب کنید.

ابزار ایمنی کودک در بازی ها

بازی کردن کودک در بعضی از موارد می تواند خطراتی را برای وی به دنبال داشته باشد. به همین دلیل نیز شما باید برای هر بازی ابزارهای محافظتی مربوط به آن را نیز خریداری کنید. برای مثال اگر برای فرزندتان دوچرخه خریده اید، باید وسایلی نظیر کلاه، زانوبند و نظایر این ها را نیز برای تامین امنیت وی بخرید.

محافظ کابل کودک

برخی از انواع وسایل برقی که ما هرروزه استفاده می کنیم، سیم های بلندی دارند. به همین دلیل شاید کودک این با این سیم ها بازی کند و برای وی خطراتی را به دنبال داشته باشد. محافظ کابل یکی از انواع ابزار ایمنی کودک به حساب می آید که به جمع شدن این سیم کمک می کند و هم فضای منزل شما را مرتب تر خواهدکرد و هم از بروز خطرات احتمالی جلوگیری می کند.

در این بخش سعی کردیم به بررسی انواع ابزار ایمنی کودک بپردازیم. درست است این ابزار شاید زیادی ساده به نظربرسند اما بسیارکاربردی هستند و به خوبی از کودک شما در برابر خطرات احتمالی محافظت می کنند. البته که نیازی نیست برای خرید این وسایل زیادی را نیز صرف کنید و می توانید با حداقل هزینه، در جهت ایمنی کودک قدم های خوبی را بردارید. پس می توانید بسته به محل زندگی خود و خطرات احتمالی که برای کودک وجوددارد، برای خرید هریک از این موارد تصمیم بگیرید.