کریر
مشخصات یک کریر نوزاد خوب چیست؟

قسمت مهمی از مشکلات خانم ‌های باردار در زمان حاملگی، مربوط به تهیه لوازم ضروری برای کودکی میباشد که می ‌خواهند به دنیا بیاورند. یکی از موارد مهمی که بانوان باردار و خانواده‌های آن‌ها در تهیه‌ این ملزومات از جمله خرید کریر نوزاد باید به آن دقت کنند، این میباشد که  مادر همیشه در تمامی رفت ‌و آمدهای خارج از منزل یک همراه همیشگی با خود دارد. این رفت‌ و آمدها شاید با پای پیاده باشد یا با خودرو، مسافت نزدیک یا بسیار دور. مادر نیاز دارد تا فرزند خود را در امنیت کامل و در کمال آسایش و راحتی با خود جابه‌جا نماید.

استفاده از کریر برای همه خانواده مفید است

تحقیقات نشان داده که کریر نوزاد افسردگی بعد از زایمان را به جهت افزایش اکسی توسین، هورمونی که به هنگام زایمان و در دوران شیردهی ترشح می شود و به کاهش اضطراب و افسردگی کمک می کند، کاهش می دهد. این هورمون همچنین موجب می شود که والدین با نوزاد پیوند یابند. کریر به پدران هم مانند مادران کمک خواهد کرد تا بتوانند پیوندهای اولیه را با نوزاد خود برقرار کنند.

والدین افزون بر این از این که به آسانی حرکت می کنند و دستانشان در زمان مراقبت از فرزند آزاد می باشد بسیار به کریر علاقه دارند. والدین می توانند کارهای روزانه را به آسانی انجام بدهند، از فرزندان دیگر خود مراقبت نمایند و یا به آسانی به پیاده روی بپردازند و در تمام این حالات از اینکه نوزادشان نزدیک آن ها و ایمن میباشد آرامش خاطر داشته باشند.

کریر دخترانه پسرانه بخریم؟

کریر نوزاد دخترانه، اغلب در طیف رنگ صورتی میباشد ولی یک پیشنهاد را از ما در خاطر داشته باشید. در خرید کریر توجه نمایید که در صورتی که قصد بارداری دوباره دارید، زیاد جالب نیست که نوزاد پسرتان در کریر نوزاد صورتی بیارامد. هر چند خود بچه، اصلا درکی از رنگ لوازم سیسمونی ندارد ولی دیگران شاید حرف و حدیث دربیاورند. در صورتی که در مورد تعداد فرزندانی که می‌خواهید به دنیا بیاورید مطمین نیستید یا از اصلا از جنسیت فرزندتان اطلاع ندارید؛ توصیه می شود به جای خرید کریر نوزاد، یک کریر با رنگ خنثی خریداری نمایید. مثلا سیاه، سبز یا نارنجی.