هر آنچه باید درباره خرید لباس نوزاد بدانید

قبل از به دنیاآمدن نوزاد باید به فکر تهیه لوازم و لباس های موردنیاز برای وی باشید. لباس نوزادی از اولین مایحتاج فرزند شماست که باید برای خرید آن نکات زیادی را درنظرگرفته و محتاط باشید. امروزه تنوع لباس نوزادی در بازار بسیارزیاد است از این رو نیز خرید از میان آنها نیز برای شما مشکل خواهدشد. درادامه نکاتی را بیان می کنیم که برای خرید لباس نوزاد به شما کمک می کند. همراه ما باشید.

خرید لباس نوزاد

راهنمای خرید لباس نوزاد

از آنجایی که لباس ها به صورت مستقیم با پوست نوزاد در ارتباط هستند از این رو نیز می تواند سبب بروز حساسیت هایی در فرزندتان شود. پس باید برای خرید آنها اطلاعات لازم را داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای فرزندتان خریداری کنید.

انتخاب جنس پارچه مناسب

از جمله مهم ترین نکاتی که باید برای خرید لباس نوزاد درنظربگیرید، انتخاب جنس پارچه مناسب است. امروزه از پارچه های تفاوتی برای تولید لباس نوزاد استفاده می شود که از بهترین آنها می توان به پارچه نخی و پنبه ای اشاره کرد. پنبه بسیارنرم است از این رو نیز بهترین گزینه برای لباس نوزادی محسوب می شود که هیچگونه حساسیتی برای وی ایجاد نخواهدکرد.

برای خرید لباس پنبه ای حتما مشخصات آن را از فروشنده بخواهید و بررسی کنید که لباس از چه میزان پنبه تشکیل شده است. آن دسته از لباس هایی که میزان پلی استر آن زیاد است به هیچ عنوان برای کودک مناسب نخواهندبود.

انتخاب سایز مناسب برای لباس

برای خرید لباس نوزاد باید به دنبال انتخاب سایز مناسب باشید. دقت داشته باشید نوزاد از بدو تولد به سرعت رشد می کند از این رو نیز متناسب با این میزان رشد وی باید به دنبال انتخاب لباس مناسب برای وی باشید. بهتراست برای نوزادتازه متولدشده دو یا سه دست لباس سایز صفر بخرید که تا یک تا دوماهگی می توانید از آنها استفاده کنید.

خرید لباس نوزاد

راحتی لباس نوزاد

از دیگر فاکتورهای مهمی که برای خرید لباس نوزاد اهمیت دارد، توجه به راحت بودن آنهاست. دقت داشته باشید بسیاری از لباس های زیبا و متنوع موجود در بازار خیلی راحت نیستند از این رو نیز برای نوزاد مناسب نخواهندبود. درخرید لباس نوزاد باید به دنبال گزینه هایی باشید که بسیارراحت باشند و برای تعویض آنها به سختی نیفتید. در ماه های اولیه تولد نوزاد دست و پای وی بسیارظریف است از این رو نیز نمی توانید فشارزیادی را برای تعویض لباس به آنها واردکنید.

به هیچ عنوان برای نوزاد هودی یا لباس های این چنینی خریداری نکنید زیرا هنگام شیرخوردن وی را اذیت خواهندکرد. لباس هایی با یقه گرد بهترین گزینه برای شما خواهندبود و به هیچ عنوان در هنگام حرکت نیز کودک را اذیت نخواهندکرد.

پس از خرید لباس نوزادی برچسب و یا برندی که در بخش پشتی آن قرارگرفته است را نیز جداکنید. زیرا همین برچسب ها می تواند برای پوست کودک حساسیت ایجادکند. به صورت کلی برای اینکه لباس نوزاد راحت باشد سعی کنید گزینه هایی را انتخاب کنید که هیچ تزئیناتی نداشته باشند. این تزئینات اضافی نوزاد را اذیت خواهدکرد از این رو نیز تنها به دنبال ساده ترین لباس ها باشید.

بازوبسته شدن راحت لباس نوزاد

از آنجایی که شما نیاز دارید تا روزی چندبار لباس های نوزاد و پوشک وی را تعویض کنید، بهتراست در هنگام خرید به دنبال لباس هایی باشید که به راحتی بازوبسته می شوند. بدین ترتیب هم کودک و هم مادر در هنگام تعویض لباس وی اذیت نخواهندشد.

خرید متناسب با فصل

برای خرید لباس نوزاد توجه کنید که فرزندتان در چه ماهی به دنیا می آید؟ بدین ترتیب براساس فصل ها اقدام به خرید لباس های متناسب کنید. برای مثال اگر نوزادتان در فصل زمستان به دنیا می آید باید تمامی لباس های گرم ازجمله کاپشن،کلاه، پاپوش و… را نیز برای وی خریداری کنید. البته که برای سایر فصل های گرم سال نیاز به خرید این آیتم ها نخواهیدداشت.

قابلیت شستشوی آسان

مسلما نوزاد به دلایل مختلفی لباس های خود را کثیف می کند از این رو نیز باید به دنبال خرید لباس هایی باشید که بتوانید به راحتی آنها را بشویید. البته هریک از لباس ها براساس الیافی که دارند، باید به صورت مجزا شسته شوند تا ظاهر اولیه خود را از دست ندهند. برای مثال لباس های پنبه ای باید با آب سرد شسته شوند زیرا آب گرم کمک می کند تا کوچک شده و ظاهر بدی پیدا کنند.