موتورشارژی دست دوم
آیا خرید موتورشارژی دست دوم به صرفه است؟

با توجه به شرایط اقتصادی امروزه قیمت موتورشارژی و ماشین شارژی به طرز عجیبی بالارفته است به همین دلیل نیز شاید عده ای به دنبال خرید موتورشارژی دست دوم برای کودک باشند. قیمت اجناس دست دوم مناسب تر است و موتورشارژی های کارکرده نیز به وفور در بازار یافت می شود. پس مسلما متقاضیان خرید این موتورها نیز کم نیستند. برای خرید موتورشارژی دست دوم راه های زیادی پیش روی شماست که ازجمله آنها می توان به مراجعه اپلیکیشن هایی در این حوزه اشاره کرد. اگر شما هم قصد خرید موتورشارژی دست دوم را دارید، بهتراست اطلاعاتی را در این حوزه داشته باشید. خرید وسایل حمل و نقل دست دوم به اندازه کافی دشوار است ب همین دلیل نیز نباید بدون اطلاعات قبلی برای انتخاب آن اقدام شود. همراه ما باشید.

راهنمای خرید موتورشارژی دست دوم

موتورشارژی دست دوم امروزه در مدل های متنوعی به بازار عرضه می شود. در این میان برخی از افراد ماشین شارژی کودک خود را به دلایل مختلف ازجمله قدیمی شدن، کوچک بودن و … می فروشند که مسلما نسبت به مدل های نو قیمت مناسب تری دارند، پس شما هم شاید برای خرید آنها وسوسه شوید. اگر قصد خرید موتورشارژی دست دوم را دارید، حتما نکات زیر را در هنگام خرید بررسی کنید.

طراحی ظاهری

برای خرید موتورشارژی دست دوم در وهله اول طراحی ظاهری محصول را درنظربگیرید. دقت داشته باشید اگر فروشنده واقعا به خوبی از این موتورشارژی نگه داری کرده باشد، مسلما طراحی ظاهری آن نیز سالم و بی نقص است. موتورشارژی دست دوم نباید خط و خش زیادی داشته باشد یا روی ظاهر آن شکستگی باشد.

موتورشارژی دست دوم

در برخی از موارد هم فروشنده به علت بیش ازاندازه قرضه بودن موتورشارژی دوباره آن را رنگ می کند تا شما را از این طریق گول بزند. دقت داشته باشید رنگ اصلی موتورشارژی به راحتی قابل تشخیص است زیرا از نوع متالیک است و درخشندگی خاصی دارد. همین رنگ موتورشارژی که به سادگی از کنار آن می گذرید، تاثیر بسیارزیادی را روی قیمت آن خواهدداشت.

بررسی نورپردازی

نورپردازی نیز یکی دیگر از ویژگی های موتورشارژی به حساب می آید که طراحی آن را به موتورهای واقعی موجود در بازار نزدیکتر می کند. البته نورپردازی علاوه برزیبایی جز المان های ایمنی نیز به حساب می آید که کمک می کند تا کودک دید بهتری را در محیط اطراف داشته باشد. پس برای خرید موتورشارژی دست دوم دقت داشته باشید که چراغ های به کاررفته در آن به خوبی سالم باشند تا دید بهتری را به کودک بدهند.

البته مسلما چراغ های دیگری نیز در بخش های بیرونی این موتور وجوددارد که روی زیبایی ظاهری آن تاثیر می گذارد. پس بهتراست از سالم بودن این چراغ ها نیز اطمینان حاصل کنید زیرا ظاهر جذاب این موتور مسلما سبب شوق و اشتیاق بیشتر کودک شما خواهدشد.

بررسی کیفیت باتری

باتری جز مهم ترین بخش های موتورشارژی به حساب می آید که باید کیفیت آن در هنگام خرید بررسی شود. برای خرید موتورشارژی دست دوم نیز توجه به باتری اهمیت بسیارزیادی دارد. درواقع می توان گفت اولین بخش موتورشارژی که باید هنگام خرید به سالم نبودن آن شک کنید، همین باتری موتورشارژی است. باتری موتورشارژی طول عمر محدودی دارد والبته اگر به درستی از آن استفاده نشود نیز این طول عمر کوتاه تر خواهدشد.

بررسی کیفیت باتری موتورشارژی شاید برای شما کمی سخت باشد. به همین دلیل نیز در هنگام خرید این را درنظربگیرید که شاید شما نیاز به یک باتری نو و جدید برای موتورشارژی داشته باشید. البته این باتری قیمت کمی هم ندارد پس بهتراست به علاوه هزینه ای که برای موتورشارژی می پردازید، هزینه یک باتری را نیز به آن اضافه کنید.

بررسی کیفیت موتور

شما می توانید موتورشارژی را به صورت تک و دوموتوره به بازار عرضه می شود که کیفیت این موتور نیز در هنگام خرید باید بررسی شود. برای اطمینان از سلامت موتور بهتراست قبل از خرید از فروشنده بخواهید که این موتورشارژی را چند روزی در اختیار شما قراردهند. در این مدت چند باری از موتورشارژی استفاده کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. سعی کنید مواردی نظیر میزان شتاب، کنترل سرعت، میزان زاویه موردنظر و … را بررسی کنید . اگر در روشن شدن موتور اختلالی ایجاد می شود، احتمال خراب بودن موتور وجوددارد که هزینه های زیاد تعمیر و یا تعویض موتور را برای شما دربرخواهدداشت.

موتورشارژی دست دوم

بررسی امکانات جانبی

دقت داشته باشید یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید موتورشارژی نو روی قیمت آن تاثیر می گذارد، امکانات به کاررفته در آن است. مسلما فروشنده در هنگام فروش موتورشارژی دست دوم نیز این امکانات را در تعیین قیمت لحاظ می کند. به همین دلیل نیز شما به عنوان خریداری بررسی کنید که این امکانات در موتورشارژی وجودداشته باشد و البته به خوبی نیز کارکند. برای مثال اگر قابلیت پخش موسیقی  و یا اتصال کابل USB دارد، بررسی کنید که کارکرد درستی داشته باشد.

سلامت لاستیک موتورشارژی

برای خرید موتورشارژی دست دوم حتما سلامت لاستیک های به کارفته در آن را نیز بررسی کنید. بهترین نوع لاستیک به کاررفته در موتورشارژی مدل های بادی است به همین دلیل نیز شما سعی کنید موتوری با این مدل لاستیک را خریداری کنید.شما می توانید از روی ظاهر این لاستیک ها میزان استفاده از موتورشارژی و طول عمر آن را تخمین بزنید. البته این را درنظربگیرید که شاید لاستیک ها تعویض شده باشد و با اینکه موتورشارژی عمر زیادی دارد، لاستیک ها نو باشند. پس حتما سایر بخش ها را نیز بررسی کنید.

با بررسی نکاتی که در این بخش بیان کردیم شما می توانید موتورشارژی دست دوم مناسب و ایمن را خریداری کنید. البته این را هم بدانید که با اینکه هزینه کمتری را برای خرید موتورشارژی دست دوم می گذارید، شاید بعدها مجبور باشید هزینه زیادی را برای تعمیرات این موتور بگذارید. حتی شاید هزینه هایی که بعدها برای تعمیر صرف می کنید به مراتب از قیمت یک موتورشارژی نو هم بیشتر شود. پس با آگاهی این موارد برای خرید موتورشارژی دست دوم اقدام کنید.

نینی بابا همواره سعی داشته است تا انواع ماشین شارژی و موتورشارژی را با قیمت مناسب به بازار عرضه کند. پس شما می توانید به جای خرید محصولات دست دوم یک موتورشارژی قیمت مناسب را از بین محصولات سایت ما پیدا کنید. اگر هم بودجه کافی برای خرید ندارید، می توانید خرید خود را به صورت اقساطی انجام دهید. بدین ترتیب دیگر نگران خراب شدن موتورشارژی نخواهیدبود.