هر آنچه باید درباره خرید اسباب بازی کودک بدانید

همه ما در طول زمان رشد کودک برای وی اسباب بازی های متنوعی را خریداری می کنیم. این اسباب بازی ها می توانند تاثیرات بسیارزیادی را روی رشد مهارت های فردی کودک بگذارند. از این رو نیز به هیچ عنوان نباید به خرید آنها بی اهمیت باشیم و از کنار آن ساده بگذریم. برای خرید اسباب بازی کودک لازم است به عنوان والدین وی اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین گزینه را برای وی براین اساس خریداری کنید. در این مطلب سعی می کنیم اطلاعات کاربردی که در این زمینه به شما کمک می کند را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

خرید اسباب بازی کودک

راهنمای خرید اسباب بازی کودک

بسیاری از والدین برای خرید اسباب بازی کودک تنها علایق وی را درنظرمی گیرند، این درحالی است که فاکتورهای بسیارزیادی در خرید اسباب بازی مناسب کودک تاثیرگذار است. درادامه با بررسی این موارد به شما کمک می کنیم با انتخاب درست اسباب بازی قدم های مهمی را برای کمک به رشد وی بردارید.

میزان فعالیت های بدنی کودک را درنظربگیرید

برای خرید اسباب بازی کودک قبل از هر چیز باید میزان فعالیت های بدنی کودکتان را درنظربگیرید. درواقع اسباب بازی موردنظر باید به صورتی باشد که بتواند به خوبی انرژی کودک را تخلیه کرده و به آرامش وی کمک کند. آن دسته از اسباب بازی هایی که کودک فقط به انها نگاه می کند، هیچ تاثیری در رشد وی نخواهندداشت از این رو نیز خرید آنها توصیه نمی شود.

 فقط به جنسیت کودک اکتفا نکنید

بسیاری از والدین در هنگام خرید اسباب بازی کودک صرفا به دلیل جنسیت وی روی برخی از اسباب بازی ها خط قرمز می کشند. این کار کاملا غلط است اگر فرزند شما دختر است و اما به ماشین بازی علاقه دارد، بهتراست به وی این فرصت تجربه این کار را بدهید.

حواس کودک را تحریک کنید

برای خرید اسباب بازی کودک به دنبال گزینه هایی باشید که حواس کودک شما را تحریک کند. بهترین گزینه برای کودک همان اسباب بازی هایی است که صدای کمتری تولید می کنند و کودک را وادار می کند تا روی بخش خاصی از بازی تمرکز کند. همین تمرکز نیز درنهایت سبب برد وی در بازی ها شود.

خرید اسباب بازی کودک

ایمنی کودک را از یادنبرید

از مهم ترین فاکتورهایی که باید برای خرید اسباب بازی درنظربگیرید، ایمنی کودک می باشد. دقت داشته باشید به همین منظور باید متناسب با سن کودک برای خرید اسباب بازی اقدام کنید. معمولا روی بسته اسباب بازی های مختلف سنی که وی اجازه بازی کردن با آن را دارد، نوشته شده است. شما به راحتی می توانید با کمک همین راهنما برای خرید تصمیم بگیرید.

دقت داشته باشید در بسیاری از موارد همین اسباب بازی ها سبب بروز صدمات جدی به کودک می شود. از این رو نیز حتما ایمنی کودک را در حین خرید درنظربگیرید.

اسباب بازی باکیفیت بخرید

اسباب بازی های باکیفیت که توسط برندهای مشهور تولید می شوند، استحکام و دوام بالاتری دارند. از این رو نیز در حین بازی کردن ایمن ترند و مشکلی را برای فرزند شما ایجاد نخواهندکرد. به همین دلیل نیز سعی کنید حتی با وجود قیمت بالاتر این مدل اسباب بازی ها آنها را برای فرزند خود خریداری کنید و مطمئن باشید که برای فرزندان بعدی شما نیز قابل استفاده خواهدبود.

قابلیت های متنوع اسباب بازی را درنظربگیرید

والدین معمولا از این موضوع شکایت دارند که کودک پس مدت زمان کوتاهی استفاده از اسباب بازی دیگر به آن علاقه نشان نمی دهد. از این رو نیز به دنبال خرید اسباب بازی جدید و جذابتر است. پیشنهاد ما به والدین این است که در هنگام خرید به دنبال اسباب بازی هایی با قابلیت های متنوع باشید. برخی از اسباب بازی ها چندین بازی دیگر در دل خود دارند که می توانند تا مدت ها کودک را سرگرم کنند. ضمن اینکه می توانید با خرید اسباب بازی چندکاره با صرف هزینه ای کمتر درواقع صاحب چندین اسباب بازی شوید.

بازی های تعاملی را از یادنبرید

برای خرید اسباب بازی کودک به دنبال گزینه هایی بروید که آنها را مجبور به تعامل با سایر کودکان می کند. ازجمله این بازی ها می توان به دومینو، پازل و … اشاره کرد. معمولا چنین بازی هایی برای کودکان در سنین بالاتر نیز جذاب خواهدبود.

با انتخاب درست اسباب بازی خلاقیت کودک را پرورش دهید

سعی کنید در انتخاب اسباب بازی به دنبال گزینه هایی باشید که به پرورش خلاقیت کودک کمک کند. درواقع این اسباب بازی به کودک این اجازه را می دهد تا بتواند ایده های جدیدی را خلق کند. ازجمله اسباب بازی هایی که می تواند به پرورش خلاقیت‌های کودک کمک کند، می توان به رنگ انگشتی و یا خمیربازی اشاره کرد.