بازی مناسب کودک هشت ماهه
معرفی چند بازی مناسب برای کودک هشت ماهه

بازی و اسباب بازی یکی از مهم ترین راه هایی است که شما می توانید با کمک آن به پرورش استعدادهای کودک خود کمک کنید. البته برای انتخاب بازی مناسب باید حتما سن کودک را درنظربگیرید، برای مثال بازی هایی که برای سن چهارماهگی کودک درنظرگرفته می‌شود با بازی های سنین بالاتر متفاوت است. این بازی ها می‌تواند مهارت و استعدادهای کودک را تقویت کند. در این مطلب می‌خواهیم درباره بازی مناسب کودک هشت ماهه صحبت کنیم. اگر باردار هستید و یا کودکی در این سن و سال در منزل دارید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بازی مناسب کودک هشت ماهه

معرفی بازی مناسب کودک هشت ماهه

شما به عنوان والدین کودک باید وقت مشخصی از روز را برای بازی کردن با وی بگذارید. این بازی ها باید به شکل درست و استانداردی انتخاب شوند تا بتوانید با به کارگیری آنها به رشد مهارت های کودکتان کمک کنید. اگر اطلاعاتی درباره بازی مناسب کودک هشت ماهه ندارید، درادامه همراه ما باشید.

شوت کردن

اگر کودک شما هنوز نمی‌تواند به خوبی روی زمین بخزد، از بازی مناسب کودک هشت ماهه که پیشنهاد می‌شود همان شوت کردن است. برای اینکار کودکتان را  در مقابل خودتان نگه دارید و توپ را نیز جلوی وی بگذارید. سپس از وی بخواهید که به این توپ شوت بزند، این کار می‌تواند تاثیر مثبتی را روی عملکرد حرکتی وی داشته باشد. دقت داشته باشید برای اینکار حتما از یک توپ پلاستیکی استفاده کنید که با کوچکترین ضربه حرکت کند.

استفاده از اسباب بازی های صدادار

بازی مناسب کودک هشت ماهه

بهتراست به کودک هشت ماهه خود یادبدهید که منشا هر صدا از کجاست در این زمینه می‌توانید از اسباب بازی های صدادار کمک بگیرید.کودکان هشت ماهه عاشق اسباب بازی های صدادار هستند از این رو نیز به بازپی کردن با آن واکنش نشان می‌دهند. پس از دیگر بازی مناسب کودک هشت ماهه می‌توان به استفاده از اسباب بازی های صدادار اشاره کرد. دقت داشته باشید اگر اسباب بازی های صدادار برای کودک شما تکراری شده است، می‌توانید صدای ضبط شده خودش را برای وی پخش کنید. مطمئن باشید که به این موضوع واکنش نشان خواهدداد.

استفاده از جورچین و اسباب بازی های خانه سازی

از دیگر بازی مناسب کودک هشت ماهه می‌توان به بازی با جورچین و یا آجربازی اشاره کرد. قبل از اینکه این بازی را بیش ازاندازه پیچیده کنید، سعی کنید مفهوم هایی نظیر داخل و خارج را به وی بیاموزید. سعی کنید به وی بیاموزید که می‌تواند کدام یک از جورچین ها را در کنار هم استفاده کند. اگر هم با چندبار گفتگوی شما متوجه این موضوع نشد، وی را به حال خودش رها کنید تا با سعی کردن به مفهوم قضیه پی ببرد.

هنر رنگ آمیزی

کودک در سن هشت ماهگی به هیچ عنوان تمایلی به غذاخوردن نشان نمی‌دهد و بیشتر سعی می‌کند با آن بازی کند. از این رو در هنگام غذاخوردن آن را روی زمین می‌ریزد و پخش می کند. شما می‌توانید با بازی کردن با غذا علاقه وی را به غذاخوردن بیشتر کنید. پس از دیگر بازی مناسب کودک هشت ماهه که می‌توانیم به شما معرفی کنیم استفاده از رنگ های خوراکی است. شما می‌توانید روی برنج و یا ماکارونی وی از این رنگ ها بریزید و با اینکار نام رنگ ها را نیز تاحدودی به وی بیاموزید. رنگ خوراکی را می‌توانید از لوازم قنادی تهیه کرده و با کمک آن کودکتان را سرگرم کنید.

بازی بکش بکش

یکی دیگر از بازی های جالبی که می‌توانید در سن هشت ماهگی با کودکتان تمرین کنید، بازی بکش بکش است. در این بازی نیاز به هیچ وسیله خاصی ندارید، تنها کافیست یک پارچه بلند داشته باشید. برای این بازی کودکتان را بنشانید و اطرافش را با کمک استفاده از بالشت ایمن سازی کنید. سپس یک طرف پارچه را به وی بدهید و طرف دیگر را خودتان بکشید. با اینکار می‌توانید به راحتی به تقویت عضلات و ماهیچه های کودک کمک کنید. کودکان به این بازی علاقه بسایرزیادی نشان می‌دهند از این رو می‌توانید ساعت ها آنها را با این بازی سرگرم کنید.

دالی تصاویر

یکی دیگر از بازی مناسب کودک هشت ماهه، بازی دالی تصاویر است. برای این بازی می‌توانید عروسک های انگشتی و یا دست ساز را از بازار خریداری کنید و یا خودتان در منزل تصاویر روی کتاب ها را برش دهید و با کمک آنها عروسک بسازید. بدین ترتیب با کمک این تصاویر می‌توانید به راحتی با کودک خود دالی بازی کنید و از بازی با وی لذت ببرید.

استفاده از جعبه دستمال کاغذی

یکی دیگر از ایده هایی که می‌تواند در دسته بندی بازی مناسب کودک هشت ماهه قرارگیرد، استفاده از جعبه دستمال کاغذی است. کودکان عاشق این هستند که دستمال های داخل بسته بندی را خارج کنند. شما می‌توانید بدین منظور از یک جعبه خالی استفاده کنید و داخل آن را با کاغذ های ریش شده پر کنید. کودک در هنگام بازی این کاغذها را از داخل جعبه بیرون می‌آورد و حس بسیارخوبی از اینکار خواهدداشت.

پرکردن بطری های خالی

از دیگر ایده هایی که می‌توانید برای بازی کردن با کودک هشت ماهه به کاربرید، استفاده از بطری های خالی داخل منزل است. کودک در سن هشت ماهگی عاشق این است که اسباب بازی های پرسروصدا داشته باشد. شما می‌توانید در منزل خودتان این اسباب بازی های پرسروصدا را با کمترین هزینه برای آنها درست کنید. برای انکار می‌توانید بطری های خالی را با حبوبات پر کنید. این بطری را به دست کودک دهید تا تکان دهد. سروصدای این بطری می‌تواند کودکتان را به وجودآورد. دقت کنید درب بطری را محکم ببندید که کودک به هیچ عنوان نتواند به محتویات درون آن دسترسی پیداکند.

بازی کردن جزئی از طبیعت کودک است که وی را با محیط اطراف بیشتر آشنا می‌کند. این بازی ها می‌تواند به تقویت مهارت های حرکتی کودک نیز کمک کند. از این رو اگر می‌خواهید زودتر شاهد مراحل رشد کودکتان باشید، چند ساعت از روز را برای بازی کردن با وی اختصاص دهید.

در این بخش برخی از جذاب ترین بازی مناسب کودک هشت ماهه را با هم مرور کردیم. دقت داشته باشید در این سن به هیچ عنوان نباید از اسباب بازی های خطرناکی نظیر ماشین شارژی و موتورشارژی برای وی خریداری کنید. اگر شما نیز به تازگی عضو جدیدی وارد خانواده تان شده است، می‌توانید به راحتی و با کمک این بازی ها وی را سرگرم کنید.