نقش پدر در بهبود احساسات مادر نسبت به فرزند

نوع ارتباط پدر با مادر در بهبود احساسات مادر نسبت به فرزند نقش مهمی دارد.
نگاه پدر، به شیوه‌ی مادری کردن هر زن، در احساسات مادر نسبت به نقش خودش موثر است.
اگر پدر باور داشته باشد که مادری‌کردن کار مشکلی است و خشم و سرخوردگی مادر را معقول بداند، مادر آسان‌تر می‌تواند احساسات منفی خود را تحمل کند.
اما اگر پدر به مادر، حق خستگی یا خشمگین بودن ندهد، همین مسئله باعث می‌شود مادر با احساسات منفی خود به سختی کنار بیاید. در چنین شرایطی مادر از این می‌ترسد که نکند همسرش درست می‌گوید و او مادر بدی‌ست و این فکر احتمال خشمگین شدن مادر را افزایش می‌دهد.

در بسیاری موارد حضور پدرناآرامی رابطه مادر و فرزند را کم می‌کند. در رابطه‌ی مادر کودک، هردوی آنها احساسات شدیدی را نسبت به هم تجربه می‌کنند، به همین دلیل همیشه لحظاتی وجود دارد که آنها با هم درگیر می‌شوند و در این موقعیت‌ها پدر با ایجاد فاصله بین مادر و کودک برای هردوی آنها آرامش ایجاد و به مادر در مدیریت اوضاع کمک می‌کند.
علاوه بر این وابستگی بیش‌ازحد مادر و کودک برای هردوی آنها مضر است. پدر می‌تواند با حضور فعال، احساسات مادر را درک و هضم کند، انفجارهای خشم مادر را کاهش و از این وابستگی بیش از حد جلوگیری کند.

مهیا کردن یک محیط امن و مورد علاقه

به دلیل این که حوادث خانگی یکی از علل آسیب در کودکان خردسال است، داشتن محیطی امن که کودک بتواند ضمن جست و جو، بازی و سرگرمی از آسیب دیدگی مصون باشد، ضروری به نظر می رسد.

خانه ای پر از اشیاء جالب برای کودک مانند وسایل آشپزخانه، کنجکاوی کودک و رشد زبانی و قوای هوش او را تحریک خواهدکرد و او را سرگرم و فعال نگه داشته و احتمال بدرفتاری او را کاهش می دهد.

کودکان نیاز نظارت مناسب دارند؛ بدین معنی که بدانید کودک کجاست و چه کاری انجام می دهد (نظارت غیرمستقیم.)

به نظر شما نقش پدر در بهبود احساسات مادر نسبت به فرزند چیست؟

 

منبع: نی نی بابا