دلایل چاق شدن زنان بعد از ازدواج چیست و چگونه آن را کنترل کنیم؟

اغلب افراد بخصوص خانم‌ها بعد از ازدواج دچار چاقی می‌شوند. شاید به این دلیل که زندگی آنها روتین خاصی گرفته و تحرک کمتر می‌شود. اما چه اتقاقی بعد از ازدواج می‌افتد که خانم ها دچار مشکل اضافه وزن می‌شوند. در این مطلب قصد داریم تمامی عواملی که باعث چاق شدن زنان بعد از ازدواج می‌شود را بیان کنیم.

تغییرات هورمونی

یکی از دلایل چاق شدن خانم‌ها تغییرات هورمونی است که بعد از ازدواج اتفاق می‌افتد. اصولا شادی و خوشحالی ازدواج تا مدت ها بعد ادامه دارد و به دلیل ترشح هورمون‌های شادی، افراد به پرخوری روی می‌آورند و در نهایت چاق می‌شوند.

کم توجهی

اکثر خانم‌ها قبل از ازدواج به ظاهر و اندام خود توجه بسیاری می‌کنند. ورزش می‌کنند. به میزان غذای خود توجه می‌کنند و … اما پس از ازدواج و به دلیل مشغله‌های زیاد ممکن است به غذای خود توجه نکرده یا ورزش را کنار بگذارند و در این صورت چاق می‌شوند.

کم خوابی

زنان بعد از ازدواج و بخصوص بعد از بچه دار شدن کم خواب می‌شوند یا الگوی خوابشان به کلی تغییر می‌کند. این کم خوابی یا تغییر زمان خواب ممکن است باعث چاقی شود.

سن

سن تاثیر زیادی در چاق شدن دارد. اصولا بعد 28 تا 30 سالگی سوخت و ساز و متابولیسم بدن کاهش می‌یابد و از آنجا که امروزه بیشتر افراد در این سنین ازدواج می‌کنند، تصور می‌کنند به خاطر ازدواج چاق شده‌اند.

خوردن فست فود

زوجین پس از ازدواج برای تفریح بیشتر به رستوران و فست فود می‌روند. خوردن این غذاهای خوشمزه و البته پرکالری همانا و چاق شدن همانا

استرس

استرس یکی از علل مهم چاقی است. اکثر ما در طول زندگی دچار استرس می‌شویم ولی بعد از ازدواج به علت استقلال کامل و مسئولیت‌ کامل یک زندگی افراد بخصوص خانم‌ها استرس زیادی پیدا می‌کنند و چاق می‌شوند.

بارداری

بارداری یکی از عوامل اصلی چاقی زنان بعد از ازدواج است. خانم‌ها پس از زایمان دچار اضافه وزن می‌شوند. در دوران بارداری و شیردهی نیز اشتهایشان افزایش می‌یابد به همین دلیل با سرگرم شدن به بچه و مشغله‌های زیاد از خود غافل شده و حسابی چاق می‌شوند.

فشارهای اجتماعی

اصولا قبل از ازدواج اطرافیان توجه بیشتری به خانم‌ها دارند. اما بعد از ازدواج و پس از مدت کوتاهی ممکن است دیگر مانند قبل حرف‌هایی که باعث افزایش اعتماد به نفسشان می‌شود از همسر و اطرافیان نشنوند و همین امر موجب چاقی می‌شود.

تغییر سبک زندگی

یک خانم ممکن است بعد از ازدواج علایق همسر و خانواده همسر را ارجح دانسته و به کلی از سبک زندگی قبلی خود فاصله بگیرد. اگر این سبک زندگی جدید سالم نباشد باعث چاق شدن زنان می‌شود.

خوردن غذای مانده

توجه کرده‌اید که اکثر افراد مجرد غذای خود را کامل نمی‌خورند و از این بابت نگران هم نیستند؟ اما بعد از ازدواج زوجین به خصوص خانم‌ها از باقی ماندن غذا وحشت دارند به همین دلیل سعی می‌کنند غذای باقی مانده را نیز بخورند و همین موضوع موجب چاقی آنها می‌شود.

تلویزیون نگاه کردن

این مورد برای خانم‌های خانه دار بیشتر رخ می‌دهد. آنها بعد از ازدواج روزهای خود را به مرتب کردن خانه و پختن غذا اختصاص داده و منتظر می‌مانند تا شوهرشان به خانه بازگردد. در این زمان بیشتر زمان خود را جلوی تلویزیون و با خوردن تنقلات سپری می‌کنند.

تنبلی

افراد پس از ازدواج مسئولیت بیشتری دارند و بیشتر کار می‌کنند. این کار کردن‌ ممکن است با تحرک زیاد همراه نباشد اما زوجین احساس می‌کنند به استراحت نیاز دارند و ورزش را به کلی کار می‌گذارند.

رابطه جنسی

تعجب نکنید رابطه جنسی می‌توانند سبب چاق شدن زوجین شود. درست است که رابطه جنسی باعث کالری سوزی به میزان کمی می‌شود ولی اصولا بعد از آن اشتها افزایش یافته و افراد در خوردن زیاده روی می‌کنند.

چگونه چاقی بعد از ازدواج را کنترل کنیم؟

  • سعی کنید غذای سالم و به اندازه بخورید.
  • برای میان وعده سبزیجات و میوه مصرف کنید.
  • سعی کنید میزان دفعاتی که برای تفریح بیرون از خانه غذا می‌خورید را کاهش دهید.
  • یک برنامه غذایی داشته باشید.
  • برنامه ورزشی بسیار مهم است. اگر دوست دارید از زمانی که در کنار همسرتان هستید کم نشود می‌توانید با هم ورزش کنید.
  • از عوامل استرس زا تا حد امکان دوری کنید.
  • خواب به موقع و مناسب داشته باشید.

سخن آخر

توجه کرید عواملی که گفتیم خیلی ساده می‌توانند شما را چاق کنند. اما به راحتی نیز می‌توانید بر آنها غلبه کرده و همیشه خوش اندام و سالم بمانید. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

شما می توانید جهت تهیه و خرید سیسمونی مورد نظر خود به فروشگاه نی نی بابا مراجعه فرمایید.

مطالب بیشتر: شرکت دلیجان